ÍndexNavegació

índice  no. 44: setembre -octubre 2004

DOS POEMES sobre l’obra d’Antònia Gallardo
Ester Xargay


Antònia Gallardo

Sextina desfilada

Traços amb rastres de fils
si esfilagarçats els estampats
són redimits del disseny en retalls
instants d’esquitxos tenyits en textura
amb pigments de teixits on lluu l’esquinç
obrint-se pas s’esquitllen per l’atzar

confeccions sargides d’atzar
subtil alliberament dels fils
rebels pels descosits de l’esquinç
la pintura amb parracs d’estampats
en costura es lliura a la textura
d’acolorida vista als retalls
 
paisatges-retalls
signes-arca cafits d’atzar
s’enfilen pels volums-textura
col·lages d’on ragen els fills
la deu-color dels estampats
flueix tot desfil·lant l’esquinç

desig-esquinç
llenguatge entre retalls
inconscient d’estampats
la intuïció art-atzar
es revelarà entre fils
subjecte dins la textura

gaudi en textura
de l’esperit l’esquinç
l’artista mou els fils
desenllaç amb retalls
en el si de l’atzar
dels espais estampats

buits estampats
escletxa en textura
avatar d’atzar
nihil de l’esquinç
devessalls retalls
l’ordre hissa els fils

fils estampats
retalls textura
esquinç d’atzar

estampats
textura
retalls
esquinç
atzar
fils
 
 
Antònia Gallardo
Fils en pintura i retalls en textura
 
Antònia Gallardo, To, posa fil a la pintura, bo i enfilant així l’emprenedora dita de l’agulla que li imposa la seva professió de dissenyadora de roba. El teixit, doncs, com a bagatge professional, esdevé l’element de base dels seus collages, peces amb les quals, i amb el quefer anàrquic que li brinda l’art de la pintura, contradiu les regles de la costura. En resulta una obra vital i lliure, que s’afirma amb la força, i la poètica, de la simplicitat amanida amb la frescor de l’espontaneïtat i del desig de fer.
     En aquestes obres, cada fil vibra, viu i conviu en una peculiar combinació d’elements, un eixam de traços tèxtils que flueixen sobre el paper blanc, al voltant d’un bocí de teixit estampat. I és justament d’aquest esquinçall acolorit industrialment d’on parteix el flux de la composició atzarosa, que ella acompleix amb traces de pintura, taques de colors purs amb les quals conjuga tensions, caos i equilibri.
     Cal destacar en aquestes composicions la contenció valenta de l’artista, un rigor que confereix sobrietat i lleugeresa a l’obra i que recorda l’estil de la pintora Liubov Popova –també dissenyadora tèxtil-, una dels principals artistes de les avantguardes russes.
      
    Antònia Gallardo

© Ester Xargay 2004
© Antònia Gallardo

Aquesta obra no pot ser arxivada ni distribuïda sense el permís explícit de l´autor. Us preguem llegiu les condicions d'utilització
navegació:  

no. 44: setembre -octubre 2004

-Narrativa

Josep Casadesús i Calvó (K100): La Rata
Sergi Escolano: Mireia

Quaderns de viatge:
"Au Tassili", de Catherine de Villepoix
i Pierre André Chapman

-Poesia

Ponç Pons: Poemes (Pessoanes)
Daniel Najmías: els poemes insomnes
Víctor Verdú: Poemes
Carles Hac Mor: Tres poemes de fa trenta anys
Ester Xargay: Dos poemes sobre l'obra d'Antònia Gallardo

-Ressenyes

Hans Fallada: Seul dans Berlin
Rebosteria selecta

-crítiques breus/ressenyes (en català)
-crítiques breus (en anglès sobre llibres de publicació recent)
-números anteriors
-Audio
-enllaços (Links)

www.Barcelonareview.com   anglès | castellà | francès | pàgina de l'editor | e-m@il